Juli - August 2026 - Erik Gabrielsen
Fødselsår? | 1971 |
Klubb? | Nittedal tennisklubb |
Yrke og arbeidsted? |
|
Når og hvordan begynte du å spille tennis? | Begynte å spille tennis et par måneder i året på en dårlig asfaltbane i 12-årsalderen. Spilte også mot en garasjeport hjemme på gården for meg selv i tillegg til bordtennis på hobbybasis. Etter et par år så ble det tilgang på brukbare grusbaner i Nord-Odal, men måtte reise til Hamar eller Oslo for å spille innendørs ifra 18-årsalderen. |
Hva er det som gjør at tennisen gir deg fortsatt glede?
| Godt å holde seg i form midt i livet samtidig som man stadig får nye tennisvenner. Tennis er også et avansert spill hvor man hele tiden kan forbedre seg på ulike slag og taktikker. |
Hva er ditt beste tennisminne?
| Oppleve 2-1 seieren til Federer over Tsonga i finalen i ATP World Tour Finals sammen med gode venner til en overraskende 40-årsfeiring i London. |
Hva er den rareste unnskyldningen du har hørt etter en kamp?
| Det å skylde på dårlig form og ren uflaks etter at tapende motstander kun makter å hanke inn et par games er faktisk litt fascinerende. |
Hvilken musikk setter du på før kamp eller har du andre forberedelser?
| Går mest i radiovennlig musikk i bilen før kampstart – passer ellers på å ha med banan og nok drikke før jeg går ut på tennisbanen. |
Hvis du kunne spilt en doublekamp med hvilken som helst spiller i historien, hvem ville du valgt?
| Tror jeg kunne tenkt meg å spille en doublekamp sammen med Jonn McEnroe – tror han fortsatt innehar noen friske kommentarer under spillets gang. |
Har du et forbilde – på eller utenfor banen?
| The one and only Roger Federer – spillestilen hans og resultatene var bare sååå bra ! |
Hva er det viktigste du har lært gjennom mange år som tennisspiller?
| Gi full innsats til siste poeng – selv om man leder kampen og ser ut til å vinne, så kan man fortsatt ryke på et surt tap. |
Hva setter du mest pris på ved veterantennisen?
| Gøy å møte mange jevnaldrende spillere i lagtennis og konkurranser hvor man stadig vekk blir imponert over nivå og ulike ferdigheter hos andre. |
Noe på hjertet? | Ja til innendørs tennishall på Jessheim 😊 |
Jeg utfordrer neste måneds profil:
| Maria Clausen i Kongsvinger tennisklubb |